Blog

San Markos Jaiak 2013 Oromiñon

San Markos Jaiak 2013 Oromiñon

Aintzane Uria

21 apirila, 2013

Iruzkinak barik

Jandolamendi01-166x166

OROMIÑON SAN MARKO JAIAK

PROGRAMA

26 BARIKUE

Mozorro afaria: FAR WEST FESTA!! Musika, dantza eta giro aparta.

 

27 ZAPATUE

17:00 Maiztegi Herri Eskolako umeen

dantza erakustaldia eta

umeen herri-kirol erakustaldia eta

jolasak.

Jarraian pin-pon txapelketa

Iluntzean, tortila txapelketa

Afaltzeko mahaiak eskeiniko dira

batzordeko jakiak kontsumitzen dituenari

Ordu berean erromeria, Luhartz taldearekin

Afalostean erromeriaren jarraipena

 

28 DOMEKIE

11:30 Meza / Misa

Ondoren Mikel Deuna dantza taldea

Bertsolariak

Kristina Mardarasi omenalditxoa

Egunean zehar trikitilariak egongo dira

18:00 Probak

Jaiei bukaera emateko errifaren

zozketa eta donien atxaren jeitsiera

 

EMAKUMEAK BERTSOLARITZAN

Oromiñoko jaietako programazioaren barruan, Cristina Mardarasen omenaldiari ekingo diote. Cristina Luhartz taldeari ere bertsoak eskeinitakoa da,taldeak  25urte bete zituenean eta horregatik aldizkari batetik ateratako hitz hauek zuen esku jarri izan nahi ditugu.

Horrela jarrai dezazula espero dugu Kristina, merezi duzun omenaldi horretan bikain pasa ezazu eta gure txalo zaparrada  zuretzat.

Kristina Mardaras

“Pionera en el bertsolarismo femenino, ésta mujer de Iurreta nació en 1948. Comenzó a cantar bertsos con su grupo de amigas en la Ikastola de Durango cuando tenía aproximadamente ocho años. Cuando todas las compañeras acudían a la catequesis, aprendían los bertsos de memoria. Tanto en el conocimiento de la cultura como en el ámbito personal Mardaras tuvo profesores que influyeron en ella.En las plazas comenzó a cantar con 39 años, y abrió camino a las demás mujeres. Cantó por primera vez en la plaza en 1983 en las fiestas de Oromiño (Iurreta). Según comenta, para entonces ya existían mujeres en las escuelas de bertsos, pero fue ella la única que salía a desafiar a la plaza.”

oromiño2879054

En una entrevista realizada hace años comentaba lo siguiente: “si he entrado en el bertsolarismo, creo que es porque ha sido un terreno prohibido para la mujer. He querido demostrar al público que cantar bertsos no es cosa de hombres “. El día de bertsos de 1993 fue un ejemplo de ello. Estos son los razonamientos que dieron Lujambio, Ibarra y Arozena en sus bertsos: “no quisiéramos ser la crema de este pastel”, “No nos llevéis como a Carmen Sevilla de Telecinco” o “El bertsolarismo no tiene nada que ver con tener o no tener cojones”

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude